Zo werk je maar één uur per dag aan je business. Minder werken meer resultaat

bedrijf opbouwen in een uur per dag

Ren je je gedurende de week kapot en komt er maar geen einde aan je to-do lijst? Ben je elke dag doodop, maar kom je eigenlijk niet veel verder in je business. Met deze tips kan je je business versimpelen en met één uur werk per dag werken aan je bedrijf. Zonder uitputting, stress en uitstelgedrag. Minder werken en meer resultaat.

Bekijk je to-do lijst vanuit het 80/20 principe

Het 80/20 principe houdt in dat 20 procent van je taken staat voor 80% van je resultaten. Houdt gedurende een week alles bij wat je doet en schrijf dit ergens op. Vervolgens kan je aan het einde van de week kijken wat je allemaal hebt gedaan. Pak de taken eruit die de grootste impact maken binnen je bedrijf en die écht moeten gebeuren. Schrap de rest.

Op deze manier heb je een duidelijke focus, houdt je meer tijd over en behaal je dezelfde of zelfs betere resultaten.

Batch taken

Heb je een duidelijk overzicht van je taken? Kijk dan of je bepaalde to-do’s in één keer kan doen. Schrijf je social media content bijvoorbeeld in bulk. Of plan een middagje in voor het designen van al je Pinterest pins.

Zo hoef je minder vaak te switchen tussen verschillende taken. En kan je als het ware op de automatische piloot en met volle focus een grotere hoeveelheid van dezelfde taken afronden.

Plan je content van tevoren in

Wanneer je je content (in bulk) hebt gecreëerd kan je ervoor kiezen om dit allemaal in één keer in te plannen. Wil je bijvoorbeeld elke woensdag ochtend een blog online plaatsen? Plan je blogs dan van tevoren in bulk in, zo worden ze automatisch op het juiste moment geplaatst en hoef je er niet meer naar om te kijken.

Deze mogelijkheid heb je niet alleen voor blogs, maar ook het inplannen van social media content, nieuwsbrieven en podcast afleveringen is mogelijk.

Automatiseer zoveel mogelijk

Kijk goed naar de taken die regelmatig terugkomen en veel tijd vragen. Hoe zou je deze kunnen automatiseren?

Verkoop je bijvoorbeeld een product of dienst en verstuur je handmatig facturen en moeten mensen je eerst mailen voordat ze het product kunnen kopen? Kijk dan of je een simpele webshop kan bouwen, waar je vervolgens je product in plaatst. Zo kunnen klanten direct op een aankoop overgaan en betalen. Dit scheelt je mailcontact en taken rondom betalingen.

Wil je nog een stapje verder gaan? Dan kan je ook nog kijken hoe je de facturen van je webshop automatisch door kan sturen naar je boekhoudprogramma.

Zo zijn er voor veel taken veel handige tools beschikbaar.

Plan van tevoren in wat je wilt gaan doen

Maak aan het begin van de week een planning. Zo weet je exact wat je die week wilt doen en wat de bedoeling is. Misschien ben je een tijdje bezig met plannen, maar uiteindelijk zal het veel tijd en moeite besparen. Je kan nu immers gelijk aan de slag en raakt niet overweldigd door het gebrek aan overzicht.

Geef elke dag vaste taken

Wil je extra helderheid voor jezelf creëren? Dan kan je ervoor kiezen om vaste taken aan bepaalde dagen van de week te koppelen. Gebruik de maandag bijvoorbeeld voor je administratie. En de dinsdag voor het schrijven en inplannen van blogs van die week.

Door gebruik te maken van deze tips wordt uitstelgedrag direct een stuk minder relevant. Omdat je nog maar een uur per dag werkt is de drempel een stuk minder hoog, hierdoor pak je sneller op wat er moet gebeuren en ben je dus ook in minder tijd klaar. Terwijl je resultaten gelijk of groter zijn dan eerst. Daarnaast hoef je niet meer overweldigd te zijn door de oneindige to-do lijst, maar weet je exact welke taken er impact maken.

Ontwerp helemaal zelf je huisstijl in één dag

Leer een kleurenpalet samenstellen, lettertypes uitkiezen en combineren, je logo ontwerpen en nog veel meer. Download nu de gratis gids en start direct!

Bedankt voor je download! Je kan de gids binnen enkele minuten in je mailbox verwachten.