Ervaar je ook zoveel onrust als je wat op social media wilt plaatsen of je site aan wil passen?
Welke kleuren moet je gebruiken en welk lettertype heb je de vorige keer ook al weer gebruikt? Toch maar even opzoeken … En welke afbeeldingen kan je het beste gebruiken? Hoe maak je je foto’s? Enz., enz. , …. Daar gaat weer een paar uur van je kostbare tijd … En vooral je energie. Argh!!! 😓
Wat nou als ik je vertel dat het allemaal veel makkelijker kan?
Nooit meer keuzestress over welk lettertype je moet gebruiken en een duidelijk geheel op je social media pagina’s en je website. Klinkt haast te mooi om waar te zijn, toch?
Door middel van een huisstijl creëer je een solide basis en weet je altijd precies welke kleuren, fonts en afbeeldingen de perfecte sfeer neer zetten voor jouw merk. Het opzetten van een huisstijl bestaat uit een aantal stappen. Je vind ze hieronder.
Stap 1: Wat wil je uitstralen, waar sta je voor.
Dit is wat mij betreft het allerbelangrijkste. Als je weet wat je uit wilt dragen kan je een huisstijl ontwerpen die hier naadloos op aansluit en je klanten aantrekt en inspireert.
Stap 2: Een bijpassend kleurenschema en fonts
Welke kleuren en fonts passen er bij de uitstraling die je wilt bereiken? Ga je voor lichte, zachte kleuren of wil je juist een stoere uitstraling. En gaat je voorkeur uit naar een modern lettertype of heb je voor de accenten toch liever en handgeschreven font.
Stap 3: Stijl van fotografie
Wat voor foto’s wil je gebruiken op je website. Wil je een moody sfeer of juist liever lichte en rustige foto’s? En maak je gebruik van flatlays, packshots of sfeerfoto’s?
Stap 4: Alles mooi combineren tot één geheel en een brand board samen stellen
Wanneer je al deze dingen voor jezelf hebt uitgezocht kan je het gaan combineren tot een mooi geheel. Er zijn zoveel verschillende combinaties mogelijk, nu is het tijd om je eigen stijl volledig op te zetten. Verzamel alles op één brand board en ga puzzelen om te kijken hoe alles mooi in elkaar past.
Stap 5: Je logo
Naar mijn mening is het nu pas tijd voor je logo. Het eerste wat je klanten zullen zien op het moment dat ze je website of social media kanaal tegen komen. Hoe kan je alle elementen van je huisstijl mooi vangen in een logo?